Polityka prywatności
Kamil Łakomy oraz Łukasz Jóźwiak, prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Łakomy + Jóźwiak Kancelaria Prawna s.c. z siedzibą w Poznaniu (zwani dalej „Kancelarią” lub „Administratorem”) dokładają wszelkich starań by chronić dane osobowe klientów Kancelarii i użytkowników strony internetowej www.lakomyjozwiak.pl (zwanej dalej „Stroną Internetową”) przed ich udostępnieniem osobom nieupoważnionym, przetwarzaniem z naruszeniem obowiązujących przepisów prawa oraz zmianą, utratą, uszkodzeniem lub zniszczeniem. Kancelaria szanuje prywatność każdego klienta Kancelarii i użytkownika Strony Internetowej.
Niniejsza Polityka Prywatności (zwana dalej „Polityką”) jest dokumentem, określającym zasady przetwarzania i ochrony danych osobowych klientów Kancelarii oraz użytkowników Strony Internetowej, w związku z korzystaniem ze Strony Internetowej. Polityka Prywatności ma na celu poinformowanie o sposobie wykorzystywania przez Kancelarię danych osobowych klientów Kancelarii oraz użytkowników Strony Internetowej, względem których spełniamy wymogi nałożone Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/697 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (zwanej dalej „RODO”), a w przypadku plików cookies przepisów ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. – Prawo telekomunikacyjne.
§ 1.
Podstawowe pojęcia
dane osobowe – wszelkie informacje dotyczące zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osoby fizycznej, np. imię i nazwisko, numer telefonu, adres, numer dowodu osobistego. Osobą możliwą do zidentyfikowania jest osoba, której tożsamość można określić bezpośrednio lub pośrednio, w szczególności przez powołanie się na numer identyfikacyjny albo jeden lub kilka specyficznych czynników określających jej cechy fizyczne, fizjologiczne, umysłowe, ekonomiczne, kulturowe lub społeczne. Informacji nie uważa się za umożliwiającą określenie tożsamości osoby, jeżeli wymagałoby to nadmiernych kosztów, czasu lub działań,
przetwarzanie danych osobowych – jakiekolwiek operacje wykonywane na danych osobowych, takie jak zbieranie, utrwalanie, przechowywanie, opracowywanie, zmienianie, udostępnianie i usuwanie, a zwłaszcza te, które wykonuje się w systemach informatycznych,
naruszenie ochrony danych osobowych – naruszenie bezpieczeństwa, prowadzące do przypadkowego lub niezgodnego z prawem zniszczenia, utracenia, zmodyfikowania, nieuprawnionego ujawnienia lub nieuprawnionego dostępu do danych osobowych przesyłanych, przechowywanych lub w inny sposób przetwarzanych,
Użytkownik – osoba fizyczna, której dane są przetwarzane przez Kancelarię,
Klient – podmiot, na rzecz którego Kancelaria świadczy usługi prawne.
§ 2.
Administrator Danych Osobowych
Administratorem danych osobowych Użytkowników są Kamil Łakomy oraz Łukasz Jóźwiak, prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Łakomy + Jóźwiak Kancelaria Prawna s.c., ul. Kanałowa 13/20, 60-710 Poznań, NIP: 7792574038, REGON: 529193430.
§ 3.
Cele i podstawy przetwarzania danych osobowych
Administrator przetwarza dane osobowe Użytkowników, w celu:
kontaktu zwrotnego nawiązanego za pośrednictwem formularza kontaktowego, co może nastąpić w formie wiadomości e-mail lub telefonicznie, w tym również w celu poczynienia przygotowań do zawarcia umowy o świadczenie pomocy prawnej oraz usług prawnych poprzez przesłanie oferty handlowej i ustalenie terminu spotkania,
wypełnienia obowiązków wynikających z przepisów prawa (np. podatkowych, rachunkowych, administracyjnych, samorządu adwokackiego i radcowskiego) oraz
w celu ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami.
Przetwarzanie danych osobowych związane z podjęciem przez Administratora działań na żądanie Użytkowników przed zawarciem umowy o świadczenie pomocy prawnej lub usług prawnych (art. 6 ust. 1 lit. b RODO), związane z wykonaniem obowiązków wynikających z przepisów prawa (art. 6 ust. 1 lit. c RODO) oraz w celu ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), nie wymagana zgody Użytkownika.
W celu nawiązania kontaktu zwrotnego w innym niż opisano powyżej celu, dane Użytkowników są przetwarzane wyłącznie na podstawie wyrażonej zgody (art. 6 ust. 1 lit. a RODO). W zakresie danych szczególnych kategorii, tj. danych osobowych ujawniających pochodzenie rasowe lub etniczne, poglądy polityczne, przekonania religijne lub światopoglądowe, przynależność do związków zawodowych lub danych dotyczących zdrowia, seksualności lub orientacji seksualnej, a także danych dotyczących wyroków skazujących i czynów zabronionych, o ile dane te zostały przez Państwa przekazane Administratorowi w przesłanej wiadomości, przetwarzanie w powyżej wskazanych celach odbywa się w oparciu o wyrażoną przez Użytkownika zgodę (art. 9 ust. 2 lit. a RODO).
§ 4.
Zasady zbierania danych osobowych Użytkowników
Administrator uzyskuje dane osobowe przede wszystkim bezpośrednio od swoich Klientów lub Użytkowników Strony Internetowej. W przypadku, gdy służbowe dane kontaktowe nie zostały zebrane bezpośrednio od osoby, której one dotyczą, mogły być one przekazane przez reprezentowany podmiot bądź pozyskane z publicznie dostępnych źródeł, takich jak publiczne rejestry (np. Krajowy Rejestr Sądowy).
Administrator uzyskuje dane osobowe, w szczególności, w zakresie:
informacji kontaktowych (takich jak imię i nazwisko, adres zamieszkania/pobytu/ korespondencyjny/prowadzenia działalności gospodarczej, e-mail oraz numer telefonu),
służbowych informacji kontaktowych (takich jak stanowisko, dział i firma pracodawcy),
potrzebnych do wystawienia faktury VAT (takich jak NIP, REGON),
dostarczanych treści (takich jak zdjęcia, artykuły i komentarze),
wyroków skazujących i naruszeń prawa.
§ 5.
Sposób przetwarzania danych osobowych
Administrator zapewnia kontrolę nad rodzajem i zakresem przetwarzanych danych osobowych, okresem oraz sposobem ich przetwarzania, a także osobami upoważnionymi do ich przetwarzania.
Administrator zapewnia odpowiednią administracyjną, techniczną i fizyczną ochronę danych osobowych dostarczonych przez Użytkownika przed przypadkowym, bezprawnym lub nieupoważnionym uszkodzeniem, utratą, modyfikacjami, dostępem, ujawnieniem lub wykorzystaniem.
Administrator przechowuje dane osobowe jedynie tak długo, jak jest to niezbędne dla realizacji celu lub potrzeb archiwizacji, dla którego dane osobowe zostały zgromadzone, chyba że co innego wynika z przepisów obowiązującego prawa.
Administrator podejmuje środki w celu zniszczenia lub permanentnego pozbawienia możliwości identyfikacji danych osobowych, jeżeli jest to wymagane przez przepisy obowiązującego prawa lub jeżeli dane osobowe nie są dłużej potrzebne do realizacji celu, dla którego zostały zebrane.
Dostęp do danych osobowych posiada: Administrator, jego pisemnie upoważnieni pracownicy, współpracownicy oraz osoby świadczące usługi na rzecz Administratora. Dostęp do danych osobowych przez wyżej wymienione osoby odbywa się wyłącznie w celu i zakresie określonym przez Administratora.
Administrator zawiera umowy o przetwarzanie oraz prowadzi ewidencję osób upoważnionych do ich przetwarzania. Osoby, które zostały upoważnione do przetwarzania danych osobowych, są zobowiązane do zachowania w ścisłej tajemnicy danych osobowych oraz sposobów ich zabezpieczenia.
Administrator oraz osoby upoważnione do przetwarzania danych osobowych stosują środki techniczne i organizacyjne zapewniające ochronę przetwarzanych danych osobowych.
§ 6.
Udostępnianie i powierzanie przetwarzania danych osobowych
Administrator nie udostępnia, nie sprzedaje ani nie ujawnia w jakikolwiek inny sposób zbieranych danych osobowych dotyczących Użytkowników, z wyjątkiem sytuacji opisanych w Polityce lub gdy wynika to z powszechnie obowiązujących przepisów prawa.
Dane osobowe mogą być przekazane podmiotom przetwarzającym dane osobowe na zlecenie Administratora, m.in. podmiotom, którym Administrator ma prawny obowiązek udostępnienia przetwarzanych przez siebie danych osobowych, podmiotom, podmiotom przetwarzającym dane osobowe na podstawie zawartych z Administratorem umów powierzenia przetwarzania, w tym firmom informatycznym, firmom świadczącym usługi księgowe, doradcze oraz urzędom skarbowym.
Zgodnie z zawartymi umowami powierzenia przetwarzania danych osobowych, Administrator wymaga od tych dostawców usług zgodnego z przepisami prawa, wysokiego stopnia ochrony prywatności i bezpieczeństwa danych osobowych przetwarzanych przez nie w imieniu Administratora.
Administrator nie przekazuje danych poza teren Europejskiej Obszaru Gospodarczego.
§ 7.
Prawa Użytkowników
Użytkownik ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo do ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania (jeżeli przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody), którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
W sprawie ochrony danych osobowych Użytkownik może skontaktować się z Administratorem, w tym w celu złożenia sprzeciwu, pisemnie na adres siedziby Administratora wskazany powyżej lub poprzez przesłanie wiadomości e-mail na adres: l.jozwiak@lakomyjozwiak.pl.
Użytkownik posiada prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub innego właściwego organu nadzorczego, jeżeli uważa, że Administrator przetwarza jego dane osobowe niezgodnie z prawem.
§ 8.
Pliki cookies i oprogramowanie analizujące
Administrator, jego dostawcy usług i partnerzy handlowi gromadzą niektóre informacje za pomocą środków automatycznych, takich jak pliki cookies, podczas przeglądania Strony Internetowej. Gromadzone w ten sposób informacje mogą zawierać: adres IP, typ przeglądarki, system operacyjny, odwiedzane adresy URL, a także informacje dotyczące czynności wykonywanych na stronie internetowej.
Cookies zawierają niewiele informacji i są ściągane przez serwer obsługujący Stronę Internetową. Stosowana przez Użytkownika przeglądarka internetowa przesyła je z powrotem do Strony Internetowej za każdym razem, kiedy Użytkownik z niej korzysta, dzięki czemu serwer rozpoznaje Użytkownika i pamięta na przykład preferencje Użytkownika (odwiedziny lub poprzednie działania).
Cookies mogą jednak pobierać informacje dotyczące Użytkownika (np. o języku, kraju i uprzednio oglądanych stronach) przy każdych odwiedzinach Strony Internetowej. Więcej informacji na temat cookies można znaleźć na stronie //www.aboutcookies.org.
Korzystanie ze strony internetowej Administratora nie wiąże się z koniecznością zalogowania, założenia konta czy podania swoich danych.
W celu monitorowania Strony Internetowej Administrator może korzystać z oprogramowania analizującego należącego do podmiotów trzecich, np. Google Analytics. Pliki śledzące cookies można wyłączyć za pomocą rozszerzenia przeglądarki.
Korzystając ze Strony Internetowej Użytkownicy zgadzają się na umieszczanie opisanych powyżej plików cookies w swoim komputerze lub na innym urządzeniu. Użytkownicy mogą jednak zawsze kontrolować zainstalowane cookies. Jednak usunięcie bądź zablokowanie cookies może wpłynąć na sposób korzystania ze Strony Internetowej, ponieważ niektóre jej obszary mogą stać się niedostępne.
Dla wygody i w celu zapewnienia Użytkownikom dodatkowych informacji, Strona Internetowa zawiera łącza do stron internetowych administrowanych przez podmioty niezależne od Administratora np. Instagram, Facebook lub LinkedIn. Mogą w nich obowiązywać odrębne klauzule lub polityka dotycząca ochrony prywatności. Administrator zachęca do zapoznania się z ich treścią. W odniesieniu do wszelkich witryn, do których łącza znajdują się na Stronie Internetowej, a które nie są własnością Kancelarii, ani nie podlegają jej kontroli, Kancelaria nie ponosi żadnej odpowiedzialności za ich zawartość, korzystanie przez Użytkowników z tych witryn, ani za obowiązujące w stosunku do nich zasady ochrony poufności informacji.
§ 9.
Zmiany i aktualizacje Polityki
Polityka może być okresowo modyfikowana. Aktualna wersja obowiązującej polityki jest opublikowana na Stronie Internetowej oraz jest dostępna w siedzibie Administratora.
Wróć